BAGAIMANA MENYAMBUT HARI IBU

Hah, hari Ibu datang lagi. Semalam aku sambut Hari Ibu a.k.a Hari Ibu mertua a.k.a Ibu kepada isteri aku. Peliknya keluarga isteri aku ni, semua sambutan dan semua tarikh ulangtahun pasti diaorang nak sambut. bagaimana menyambut hari ibu setiap tahun, begitu juga mereka akan sambut hari hari tertentu setiap tahun.

Antara hari yang aku pelik untuk aku sambut ialah hari ulangtahun perkahwinan ibu bapa mertua aku. patutnya biarlah ibu bapa mertua aku sambut sendiri kan? sebab itu ulangtahun perkahwinan diaorang. Tapi, bagaimana menyambut hari ibu itu di lakukan seperti makan makan, beri hadiah atau sekadar telefon untuk ucapkan hari Ibu, begitu juga mereka akan menyambutnya untuk ulangtahun perkahwinan ibu bapa mereka.. Kena pula isteri aku daya ingatan dia tentang tarikh tarikh ni memang superb!! jadi tukang peringatkan kat adik beradik dia. tapi sejak kebelakangan ni, isteri aku macam sibukkan sesuatu sampai dia boleh miss nak ingatkan adik beradik dia. ( tak cukup omega dengan lecithin ke yang?) keh keh keh. sebabnya, 26.4 hari tu hari ulangtahun perkahwinan ibu bapa dia, tapi aku tengok dia dok relaks je tak buat apa apa pogram dengan keluarga dia. sahlah tu lupa.. adik beradik dia lagilah sah sah lupa sebab tukang ingatkaan tarikh tarikh penting tu dah hilang ingatan. ha ha ha...

Bagaimana menyambut Hari Ibu stail keluarga mertua? selalunya ( biasanyalah ) memang akan makan makan, jumpa jumpa, berbual bual, di lokasi yang ditetapkan. samada mereka akan kongsi duit untuk belanja makan di warung, restoran, KFC, Pizza atau makan makan kat rumah. Tahun ni lebih ringkas, sebab diaorang buat ala ala pot luck!!!! isteri aku buat sayur cap cai dan ayam goreng. Akak ipar aku masak lauk, abang ipar aku bawak air dan nasi. hah, bila dah campur campur macam ni, banyak makanan jadinya. lebih jimat kan??? lokasi pot luck diaorang ni Taman tasik Pelangi Indah di Johor. ( tempat dating aku dengan isteri aku dululah, tapi aku pun ingat ingat lupa.. isteri aku pun cakap , ntah ntah ayang gi dengan orang lain, abang gi dengan orang lain kot dating kat sini), gitu pulak?????????


hah, ni dia. kalau dah jumpa adik beradik mak abah dia, memang dia lost aku lah. ada je nak diborakkan diaorang. kat wassap berbual, kat telefon berbual, dah jumpa pun berbual. tapi sebab isteri aku dan family dia memang jenis banyak cakap, aku tak pelik dah. Dari sekecil kecil cerita pasal garam sehingga besar besar pasal kapal terbang pun boleh jadi topik perbualan. 


hadiah tahun ni untuk hari ibu ialah telefon lenovo. Nak ajar ibu mertuaku pandai guna whatsapp katanya. senang nak uplod bisness kerepek pisang dia kat dalam FB..wah!!!! eh ramai tau pengikut pages ibu mertuaku ini. page dia DARI DAPUR CIK MIN
 kiranya family isteri aku ni memang semua keturunan dia kaki bisnes. adik beradik isteri aku pun semua ada bisnes sendiri. isteri aku pun. bisnes Shaklee gakkan? web dia yang DAMIA PIT SHOP tu kira kedai dialah. kedai maya. dok depan pc, buat entry sikit sikit, dapat order, duit masuk, dia pun poskan barang. 15hb tunggu je bonus masuk dalam bank. wah!! bestnyer....kalau korang nak tahu cmne isteri aku dapat order dan bonus yang jejak 5 angka sebulan tu dan rasa nak join shaklee dengan isteri aku, tapi korang malu, boleh je korang cari aku. 013 7065 178. ni no aku.. cari jangan tak cari~~



hah, ni lah ibu mertua aku.  kata dia tak pernah dapat bunga, sebab abah mertua aku tak pernah kasi bunga. abah mertua aku cakap "nak buat apalah kasi bunga. bukan boleh buat apa pun". cayalah abah!!!! give me five!!!!! sebab aku pun fikir yang sama dengan abah aku. jadi isteri aku tak boleh cakap apalah kalau dia tak pernah dapat bunga dari aku kan????? kamikan lelaki ....

jadi, beginilah bagaimana menyambut hari ibu style keluarga sebelah isteri aku. nanti aku ceritakn pula bagaimana meyambut hari ibu style belah aku pulak.


untuk semua ibu ibu di dunia amnya dan ibu ku khasnya, SELAMAT HARI IBU!!!!!

adios, amigos!!!

~ ZAM J VS PENGEDAR SHAKLEE KOTA TINGGI ~
**** kalau korang percaya, dengan shaklee, korang boleh dapat 5 angka tau sebulan. tapi korang kena sediakan mental dan fizikal yang kuat dan utuh.dah bersedia, wassap aku. 013 7065 178. aku akan guide korang dan tunjuk bagaimana jalan untuk mendapatkannya, tapi aku tunjuk jalan korang yang kena laluinya. aku : pengedar shaklee kota tinggi, johor

Comments