TESTIMONI HIPERTIROID SEMAKIN PULIH

Selalu dengar pasal tiroid? abam masa baru baru tahu pasal penyakit ini, abam ingat yang dulu dulu kalau leher kita bengkak, mak akan sapu nila pada leher kita. Ingat tak?tapi masa tu, tak sangka kalau ianya di biarkan tanpa rawatan, makin lama ia akan semakin teruk. Bila dah tahu pasal penyakit tu, abam baru tahu juga yang ia ada 2 jenis tiroid ni.

Tiroid ni adalah kelenjar edokrin dan ia mengeluarkan hormon tiroskin atau T4 dan Triodotiromin ( T3). tiroid ini terletak di pangkal leher dan di depan saluran pernafasan atau trakea dan juga ia berhampiran dengan saluran makan.


tiroid, kenali penyakit tiroid
sumber gambar : google


APA FUNGSI HORMON TIROID
ada juga nak tahu apa fungsi hormon tiroid ni? ia adalah untuk mengawal kadar metabolisme dalam badan.
kanak kanak yang sedang membesar, hormon ini akan mengawal pembesaran mereka dan ia berhubung dengan hormon hormon lain dalam badan.
selain itu, kelenjar tiroid ini menghasilkan hormon tiroksin yang diperlukan oleh badan dalam pembentukan perkembangan otak bayi dalam kandungan.

Macam abam cakap tadi, ada 2 jenis tiroid ni, iaitu :-
- Hipertiroid yang mana kadar hormon yang berlebihan dan ia terlalu aktif dalam badan. Kemungkina berpunca dari penyakit auto imun yang tidak mampu mengawal hormon ini dari keluar mengikut keperluannya.

-  Hipotiroid pula selalunya disebabkan oleh penyakit auto imun atau selepas seseorang menjalani sesuatu pembedahan pembuangan tiroid atau pengambilan radioaktif iodin. Ia berlaku apabila kelenjar tiroid tidak lagi berfungsi dengan baik dan hormon tiroid tidak dapat dihasilkan dengan baik.

tapi hari ni, abam nak berkongsi testimoni penghidap hipertiroid yang semakin hari semakin pulih.


    


antara simptom simptom pesakit hipertiroid ini ialah kerap buang air besar, selera makan bertambah, berat badan semakin turun ( walaupun tidak mengikuti pogram penurunan berat badan), mudah marah marah tanpa sebab, berdebar debar dan sering berpeluh.

Sekiranya hipertiroid ini tidak dirawat dengan segera atau lebih awal, ia boleh merosakkan jantung dan akan berlaku serangan sakit jantung pula. hah, dari satu penyakit dibiarkan berlarutan, berpindah pula ke penyakit yang lain. Jangan pandang remeh!



jika anda ingin mendapatkan produk ini, boleh membuat belian secara terus dengan klik ikon dibawah ini. Anda boleh membuat pembelian melalui kad debit atau kad kredit.




atau, boleh membuat pembelian melalui transfer / bank in ke akaun saya dengan menghubungi saya di talian yang diberikan. Kami juga membuat penghantaran ke rumah atau lokasi yang berhampiran dengan kami.


email : zamrihussin.81@gmail.com
instagram : abam jual shaklee

kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, Johor yang aktif sejak tahun 2011 lagi. Malahan membuat penghantaran ke seluruh negara melalui pos laju atau kurier servis. Nak COD? boleh je. kawasan sekitar Kota Tinggi termasuklah Felda felda berhampiran. lagi lagi Felda Pasak, Felda Air TAwar 1, Felda Air Tawar 2, Felda Air Tawar 3, Felda Air Tawar 4, Felda Air Tawar 5, Felda Semenchu dan sekitarnya lah. 

Sekiranya anda berminat untuk menjadi ahli dengan kami, anda boleh klik ikon di bawah untuk isi maklumat anda, dan kami akan hubungi anda segera!!.


sebelum itu, anda perlu baca ini :-


 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Comments