TIPS ATASI MASALAH KEGATALAN DI KEMALUAN ATAU ALAT SULIT

selalu rasa gatal? abam sendiri alami keadaan dan situasi seperti ini apatah lagi selesai habis kerja atau aktiviti yang mengeluarkan peluh  seperti bersukan. Jangan ambil ringan dengan perkara tersebut. Tetapi ia adalah perkara biasa sekiranya anda masih menjagai kebersihan di sekitar tersebut.
selalunya kegatalan ini berbentuk seperi cincin yang kemerah merahan dan lebih gatal di kawasan pangkal peha. Lagi lagi sekiranya anda seorang yang suka berseluar ketat ala ala K pop gitu.

kegatalan alat sulit lelaki


SEBAB BERLAKUNYA KEGATALAN  :-

- kawasan si sekitar peha dan kelengkang sentiasa lembap. mungkin tidak di lap sekeringnya selepas mandi atau melakukan aktiviti yang mengeluarkan peluh
- jenis seluar dalam yang tidak menyerap peluh
- terlalu kerap membuang air kecil
- mempunyai masalah salur kencing yang tidak lawas
- Jangkitan kulat
- penggunaan sabun yang mengandungi bahan kimia yang tinggi
- pemakaian seluar dalam yang terlalu ketat



CARA MENGATASI MASALAH KEGATALAN DI KEMALUAN /  ALAT SULIT :-

- elakkan kawasan yang terjejas dalam keadaan lembap. maksudnya anda perlu memastikan kawasan berkenaan sentiasa kering. Kalau wanita bolehlah pakai pantyliner kan, kalau lelaki? 
- Elak memakai pakaian tebal ketika cuaca panas
- Pakai boxer untuk memberikan kulit ruang untuk bernafas.
- Kalau terlalu teruk dan anda sendiri tidak tahan, JANGAN GARU!, pergi farmasi dan dapatkan ubat antikulat

jadi, kalau tidak mahu alami kegatalan yang berpanjangan, jangan lengah untuk mandi dan bersihkan kawasan tersebut setelah anda pulang dari kerja, atau terkena hujan atau pun pulang dari perjalanan yang jauh.


email : zamrihussin.81@gmail.com
instagram : abam jual shaklee

kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, Johor yang aktif sejak tahun 2011 lagi. Malahan membuat penghantaran ke seluruh negara melalui pos laju atau kurier servis. Nak COD? boleh je. kawasan sekitar Kota Tinggi termasuklah Felda felda berhampiran. lagi lagi Felda Pasak, Felda Air TAwar 1, Felda Air Tawar 2, Felda Air Tawar 3, Felda Air Tawar 4, Felda Air Tawar 5, Felda Semenchu dan sekitarnya lah. 

Sekiranya anda berminat untuk menjadi ahli dengan kami, anda boleh klik ikon di bawah untuk isi maklumat anda, dan kami akan hubungi anda segera!!.


Comments